Tuesday, May 13, 2008

ENGLISH, HIBURAN DAN MOTIVASI

Bismillah...melayani cinta yang kian mekar terhadap bahasa inggeris, aku mencari alternatif untuk mempelbagaikan method untuk aku mendalami bahasa antarabangsa itu. Aku memilih lagu sebagai salah satu method dan bukan sebarangan lagu..tapi lagu-lagu islamik dari kumpulan Seven8six, Native Deen, Yusuf Islam, Dawud Wharnsby Ali, Sami Yusuf dan banyak lagi penasyi-penasyid dan artis-srtis yang membawa mesej positif dari Amerika, U.K, Denmark dan South Africa dan bnyk lagi.
Alhamdulillah..aku bukan hanya dapat perkataan baru dan dapat sedikit hiburan, tetapi ada motivasi menyelinap dalam kalbu ini bila menghayati bait-bait lirik lagu-lagu tersebut..dan termotivasi juga bila melihat cara mereka perform..contohnya seven8six sebelum perform apa-apa lagu, brother Shahab contohnya akan kata..."and most important things is to remember Allah S.W.T and the Prophet S.A.W."
Keseimbangan.....Hmm..bimbang juga jika terlalu asyik masyuk melayani minatku dengan lagu-lagu..hatiku akan makin lalai..So, mesti seimbangkan..jangan terlalu asyik dengan lagu...tapi, tambahkan asyikku dengan Kalamullah and as long as my niyyah kerana Allah...InsyaAllah, Allah akan membantu aku supaya tak lalai dari mengingatinya..
Alhamdulillah...Hope Allah always by my side in my journey..Amiin..