Wednesday, March 23, 2011

Alkisah media negaraku....

Jam 8 malam. Buka tv9 boleh tahan, buka tv1 tak tahan, buka tv3 tak BOLEH tahan!!! Baik buka tv2, walaupun tak faham, tapi tak sakit hati.

Alkisah media negaraku, yang mana satu yang boleh dipercayai? Muak, penguasaan politik yang melampau dan jelas ketidakadilannya. Sebelah pihak dituduh, sebelah pihak lagi tidak dibenarkan memberi penjelasan mahupun membela diri. Zalimnya kalian, yang pelik, pembaca berita itu sendiri tidak rasa berdosakah? Oh, duit....asalkan duit masuk..Tapi ingatlah, keberkatan rezeki juga penting.

Isu DSAI yang tak pernah sudah. Pernah, saya ajukan kepada seorang rakan, "entah-entah betul apa yang dituduh kepada Anwar?" saya menduga. Rakan saya menjawab "Enti kena ingat, Anwar disokong kuat oleh Dr. Yusuf Qaradawi, mata hati orang yang alim dan wara' tak akan sama dengan mata kasar kita yang hanya menilai pada luaran". Saya berfikir, benar katanya. Paksu saya juga berpesan, "Ingat, dalam Islam, apa-apa pun perlu didatangkan saksi, dan saksi itu juga ada kriteria yang digariskan oleh Islam". Semoga Allah tunjukkan kebenaran. Semoga Allah beri kesabaran kepada DSAI dan seluruh pejuang-pejuang agama Allah.. Amiin.

No comments: