Friday, September 30, 2011

Mehdi, Usamah, Mia, Darwisy = Hadiah

Mehdi 

Minggu lepas, umi call and cerita yang mehdi mengadu "siti, mama terpijak kapal terbang mehdi". Petang tadi, di pasar malam, ternampak kapal terbang yang sama macam umi beli untuk mehdi...Then, saya pun call kakak, "salam...boleh cakap ngan mehdi?", kakak pun pass kat mehdi , "mehdi, kholah nak cakap"...saya pun tanya pada mehdi "mehdi, nak kapal terbang tak?", mehdi jawab, "kapal terbang ada dah, mehdi nak keretapi la kholah","ok, nanti kholah beli".."Ok.." balas mehdi.. then, saya pun cakap balik dengan kakak...betul ke kapal terbang dia rosak...memang tak syak lagi, memang rosak, keretapi mehdi pun rosak jugak cerita kakak, bila on je, keretapi tu mesti terbabas dari landasan..panjang kami bercerita tentang mainan-mainan mehdi, kren dia pun kakak terpijak...aiyo...kakak ni...sabo jela.. tiba-tiba mehdi bersuara "kholah, keretapi pun dah ada"....saya dan kakak ketawa..."baiknya anak menakan sorang ni kakak..."...mehdi...mehdi...manala kholah tak asyik teringat mehdi je....

koleksi mainan mehdi

mehdi sedih nak balik penang...: (



Usamah

Usamah....sebelum kewujudan mehdi...usamah la jantung hati semua...adik sepupu paling bongsu, semua screen handphone kat rumah, letak gambar usamah...sekarang mehdi dah rampas semua tu...semua screen handphone dah tukar gambar mehdi...saya pernah janji nak beli bola untuk dia....tapi sampai sekarang tak beli lagi.... raya haritu, usamah tak nak cakap dengan saya.."adik sombong ye...taknak cakap ngan kak ya"...dia diam seribu bahasa....diam dia merisaukan saya..."habisla...adik merajuk....."...."adik....nanti kak ya beli bola tau"....dia diam lagi.....tiada sebarang reaksi.......rupanya....adik demam....paksu cerita pada saya...adik...kalau demam....mulut langsung tak bukak...hai....mujur lagi..ingatkan merajuk dah....

adik....besar dah adik...

adik....tahun lepas..

Mia

Mia.....Mia aisha....sangat cute....time penat and stress kat um...bila jumpa mia...hilang sikit stress tu...pernah mia tanya..."ustazah...why your tudung so long?"...dalam hati saya berkata..."hah...apa aku nak jawab"..."because i like : )"sambil tersenyum macam kerang busuk sebab tak tau nak jawab apa..."you don't like a short one like my tudung"..."no...when i was small...i wear a short one as well..." ...mia tanya lagi..."ustazah, why u always wear baju kurung..."...."ustazah...why u need to puasa..."..."ustazah....do u know how to draw butterfly"..."ustazah...why u not show your hair?".."ustazah..why i need to mengaji?"...rupa-rupanya....bila ajar kanak-kanak...kita memang kena prepare untuk jawab soalan-soalan yang diluar jangkaan.....huhu.....and  satu hari mia tanya..."ustazah....if i finish read this book....can u give me princess book...."..."oh...of course..: ) ".." i want snow white book"....maka....last week....saya pun pegi mph untuk misi mencari buku princess...title snow white..malangnya tak jumpa...yang tinggal cinderella and mermaid je...cari punya cari....terjumpala buku snow white and the seven dwarf..hopefully mia suka la ye..sebelum bagi kat mia...bagi ustazah baca dulu....hehehe...




Darwisy

Darwisy......anak kawan baik.....pendiam....tak taula ikut sape....ibu and abati dia...dua-dua banyak cakap....sangat adorable....diaaammmmm je.....ish...geram....yang ni...belum pandai mintak hadiah....em...tak taula kalau besar sikit nanti....



alolooooooooo........

sekian...
semoga semuanya jadi anak yang soleh dan solehah....
muslim yang hebat satu hari nanti...
amiin.....

No comments: