Monday, October 10, 2011

Selamat pendek umur




Selamat pendek umur....
Umur..Sudah ditentu Ilahi bila tamatnya
Makin bertambah hari, bulan dan tahun
Makin pendek umur

Umur..akan menjadi panjang
Jika dilalui dengan amal yang tekun
Ibadah yang ikhlas
Taat dan patuh
Bakti yang luhur
Baru umur meski pendek terasa panjang
Kerana sahamnya kekal hingga akhirat

24
10/10/1987/ 16 Safar 1408H
Hari Sabtu, jam 4 petang
Sakit umi hanya Tuhan yang tahu
Bagaimana luar biasa sakitnya hingga kesihatan umi terjejas 8 tahun lamanya.
Terima kasih umi. Terima kasih abun.

Tuhan.
Ampunkan dosa ibu dan ayahku
Jadikan aku anak yang solehah.
Tak lupa pada budi dan jasa mereka 
Jadi saham akhirat mereka
Moga kelak
Di syurga nan luar biasa indahnya 
Kami ketemu
Di bawah lembayung rahmatMu
Untuk hidup yang abadi

24
Usia begini.
Entah apa yang aku sudah sumbangkan buat umat
Tuhan
Beri aku kekuatan
Melangkah dan menongkah duga dunia
Yang kalanya suka
Kalanya duka

24
Tuhan
Jangan lepaskan tanganku dari jalanMu
Bimbang aku tersesat
Hanyut 
Dalam dunia 
Yang lumrahnya melekakan.

Tuhan
Jadikan aku insan
Penuh sabar dan berkesan
Memberi manfaat untuk umat sejagat.

* Terima kasih +881631847389, ucapan dari jauh : )..sebab jauh.... terawal sejam....semoga mudah urusan kita : )
** Terima kasih buat teman2 yang memberi ucapan dan doa..terima kasih geng sains gunaan dengan pengajian islam..atas kek dan banner...: ) walaupun eja nama salah...huhu....
*** 10 Oktober 2011,hari pertama World Congress For Islamic History and Civilization----Moga mudah urusan Dr. Rahim berucap sebagai pengarah congress dalam bahasa melayu. Amiin.


No comments: